in BA bij Stella - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu in BA bij Stella - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

in BA bij Stella

Door: k-tje

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Ik kom met veel vertraging aan in Buenos Aires, maar gelukkig is daar al snel mijn vriendinnetje Stella, die een maandje in Buenos Aires verblijft om Spaans te leren. Ik slaap bij haar in haar luxe apartement. Even geen dorms, lekker. zondagmiddag gaan we samen naar de feria in San Telmo en gaan we voor wijn en tapas naar een barretje waar live tango wordt gedanst.
's avonds doen we lekker lui met een filmpje. De volgende dag doe ik het rustig aan en bekijk de stad een beetje, haal is Stella 's middags op van school en gaan we samen lunchen, vervolgens naar Yoga en 's avonds naar tangoles. Daarna uit eten met een groepje van de les. De volgende dag bezoek ik in de ochtend Ricoletta, de beroemde begraafplaats van BA. Heel bijzonder: het is een soort spookstadje, de graven hebben het formaat van kleine huizen met talloze straatjes. Hier ligt ook Eva Duarte de Perron (Evita) begraven.
met Stella bezoek ik vervolgens Puerto Madero, het moderne havengebied en het bijbehorende natuurgebied, waar je je even ver weg van de drukte van de stad waant. Erg mooi.'s avonds gaan we naar een Milonga: een tango-avond met vooraf een beginnersworkshop. ik begin er al een beetje gevoel voor te krijgen. Het vrij dansen gaat ook aardig. Er komen veel mannen naar onze tafel om ons te vragen. Ik vind dat ik het niet slecht doe voor een beginnner! Ook kletsen we met een paar Brazilianen aan onze tafel en het is al aardig laat als we naar huis gaan.