Iguazu Watervallen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu Iguazu Watervallen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

Iguazu Watervallen

Door: ktjeopreis

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 Oktober 2010 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Van Guarapuava neem ik de buz naar Foz. Een lange rit. Ik kom 17.30 aan en vraag op het busstation naar een hostel. Ik kom aan in een leuk hostel, met een aardige eigenaar die alles weet van Zuid-Amerika. Ik ontmoet een Braziliaan waarmee ik een hapje eet en een drankje drink. In het hostel kom ik ook een Duitse moeder en dochter tegen met wie ik afspreek de volgende dag naar de watervallen te gaan. We gaan met de tour mee die door het hostel wordt georganiseerd. Er gaan ook twee brazilianen, twee Canadezen en een Belg mee. Na Portugees, Spaans, Frans en Duits kan ik ook weer eens Nederlands praten! Bij de grens met Argentinie hebben we en probleem. De Braziliaan heeft geen paspoort mee en zijn verlopen rijbewijs geeft geen toegang. Het stel gaat terug met de taxi en komt ´s middags terug. Wij gaan door. De watervallen zijn bijzonder indrukwekken. Zie hiervoor de vele foto´s op mijn facebook of de andere miljoen op internet. We gaan ´s middags met een boot de rivier op en onder de watervallen door, gevolgd door een ecologische tour door het regenwoud. Na de lunch gaan we nog nar de Garganta del Diablo. Een groot gapend gat waar heel veel water in verdwijnd. Erg indrukwekkend. Terug in het hostel komen we twee nederlanders tegen. Met wie we uit eten gaan en caipirinyas drinken.
De volgende dag ga ik met Oele (de belg) en Saro (andere Nederlander) nar de Braziliaanse kant van de watervallen. Deze kant heeft een mooi overzicht, maar je komt lang niet zo dicht bij het water. Terug in het hostel Blijf ik nog wat drinken met de anderen en ga vervolgens met de nachtbus naar Asuncion.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Karin

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 19954

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 01 November 2014

Karin en Jeroen op safari in Zuid-Afrika

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Karin en Jeroen in Indonesië

10 Oktober 2010 - 11 November 2010

Ktje in Zuid-Amerika

Landen bezocht: