Aankomst in Brazilië - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu Aankomst in Brazilië - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

Aankomst in Brazilië

Door: ktjeopreis

Blijf op de hoogte en volg Karin

11 Oktober 2010 | Brazilië, São Paulo

10 oktober vertrok ik. Ik sliep bij mijn ouders die me de ochtend vroeg naar schphol brachten. Van opwinding kon ik niet slapen. Ik was snel op schiphol en aangezien ik alleen handbagage had, kon ik snel door de douane. Daar deed ik nog wat practische inkopen zoals een kabel voor mijn telefoon en een nekkussentje. Duur daar! Na wat wachten dan toch eindelijk vlegen naar Parijs. Dit ging snel en in Parijs had ik anderhalf uur om over te stappen. Ging ook allemaal goed en toen in het vliegtuig naar Sao Paulo. Hier de eerste tegenslag. Het vliegtuig had een defect en er moest een ondberdeel vervangen worden. Anderhalf uur wachten. In het vliegtuig een poging tot slapen gedan (lukte natuurlijk niet) en filmpjes gekeken. Om kwart voor 7 in SA. Na alle douane rompslomp kon ik dan op weg naar de stad. Ik volg de instructies van het hostel voor bussen en metro´s. Een Braziliaans meisje is zo vriendelijk met me mee te reizen. Ze spreekt een beetje Duits. In het hostel weer een tegenvaller: mijn booking is niet doorgekomen en het hostel zit vol. De man van het hostel is vriendelijk en probeert voor mij een ander hostel te vinden. Tevergeefs. Ik besluit tot plan B: vannacht nog doorreizen naar Foz do Iguacu. De man probveert mij weer te helpen door de bus uit te zoeken. Dat duurt lang. uiteindelijk ga ik en heb ik nog 3 kwartier de bus te halen. Ik moet een heel eind terug met de metro en volgens de man moet dat in een half uur te doen zijn. Het duurt ruim 3 kwartier en ik ben net te laat voor de bus. Plan : een willegkeurige andere nachtbus. Ik krijg een ticket naar Guarapuava, wat enigszinds op de route naar Foz ligt. Ik kom daar om half 9 ´s ochtends aan. Ik koop een ticket naar Foz en moet twee uur wachten. Aangezien daar niet veel te doen is breng ik die op een bankje in de zon door.

  • 18 Oktober 2010 - 12:47

    Eline:

    Jeetje wat een begin van je reis zeg! Niet fijn aankomen na zo'n lange reis zo. Ik ga snel doorlezen, hopelijk ging het hierna beter voor je!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Karin

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 19966

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 01 November 2014

Karin en Jeroen op safari in Zuid-Afrika

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Karin en Jeroen in Indonesië

10 Oktober 2010 - 11 November 2010

Ktje in Zuid-Amerika

Landen bezocht: