Dag 22: Terug naar huis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu Dag 22: Terug naar huis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

Dag 22: Terug naar huis

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 November 2013 | Nederland, Schiphol

We staan om vijf uur op en pakken onze laatste spullen. Ik weet mijn tas onder de vereiste 10kg te brengen, dus we zijn klaar voor vertrek. Om half zes staan we beneden. De taxi komt iets te laat, maar we zijn strak om zes uur op het vliegveld. Deze moet duidelijk nog opstarten. Langzaam worden alle posten bemand en schuifelen we door het systeem heen. De "pessenger handling tax" valt hier mee. Slechts 11.000Rp per persoon. Onze vlucht vertrekt over een uur, en we doden de tijd met Sudoku's.

Het vliegtuig komt iets te laat aan, en wij vetrekken dus ook wat later. Maar we hebben ruim de marge. Het is een Boeing 737-400 deze keer. Een stuk groter dus, en hij zit goed vol. Eenmaal in Jakarta is het even zoeken waar we heen moeten voor onze vlucht naar Nederland. We blijken een shuttlebus te moeten nemen naar een andere terminal. Deze is niet heel duidelijk aangegeven, dus we rijden een extra rondje met het busje. Ach ja, toch tijd genoeg. Eenmaal in de juiste terminal blijkt dat we pas om twee uur in kunnen checken. Dat is dus nog 4 uur wachten. We zoeken maar even een terrasje op waar we de blogs maar even uploaden. Op java heb ik namelijk weer internet op mijn telefoon.
In de middag nog even lekker Indonesisch gegeten (pelan pelan, want we hebben wat tijd te doden) en om iets na tweeën naar check-in balie. Deze blijkt nu echter pas om vier uur open te gaan. Dus we de doden maar weer wat tijd door langs de winkels te lopen.
Bij het inchecken blijken we nog een 150.000Rp per persoon aan luchthavenbelasting te moeten betalen. Hadden we net alles uitgekiend zodat we niet zoveel geld overhielden.... Dan maar weer even naar de pin automaat. We kopen ook nog even allebei een nieuw boek, want het meegenomen boek is al een paar dagen uit.

We vertrekken wat te laat, en ook bij Kuala Lumpur lopen we de nodige vertraging op. Maar uiteindelijk landen we toch weer aardig op tijd in Schiphol. Daar pakken we de trein naar huis, en dan is de vakantie echt over. Gelukkig hebben we de foto's nog :).