Mendoza, wijngebied - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu Mendoza, wijngebied - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

Mendoza, wijngebied

Door: k-tje

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Oktober 2010 | Argentinië, Mendoza

Van Cafayate reis ik via Tucuman en Catamarca naar Mendoza. Ik kom in een nogal krakkemikkig hostel terecht, waar de eigenaar woont met zijn zeven kinderen die allemaal vriendelijk maar ook duidelijk aanwezig zijn. Nadat ik 's ochtends het grote park van de stad heb bezichtigd ga ik 's middags de bergen in om.... te paragliden. Niet gedacht dat ik dat ooit zou doen. De rit er heen is enger dan de sprong, de krakkemikkige jeep die haast uit elkaar lijkt te vallen, komt met heel veel pijn en moeite de steile onverharde rotsige weg op en rijdt gevaarlijk dicht langs de rand. De sprong zelf is een geweldige ervaring. De parachute is al uit voor de sprong, dus eigenlijk is het gewoon lekker zweven. We maken ook een paar flinke draaien en daar wordt ik misselijk van. Terug in het hostel ga ik eerst op bed. Ben ook best moe van twee nachten in een bus. 's asvonds maak ik kennis met Arlette (NL) en Amir (Fin) en nog een paar argentijnen. Met Amir ga ik de volgende dag een wijntour maken. Mendoza is beroemd om zijn wijn. We gaan naar het nabijgelegen Maipu en huren fietsen waarmee we een route afleggen en enkele bodega's wijngaarden, restaurantje en een chocolade- en likeurmaker bezoeken. Behoorlijk rozig wordt je daarvan, gelukkig is het deze dag een beetje bewolkt en niet meer zo heet!

• 28 Oktober 2010 - 10:40

Adrie:

Klinkt allemaal erg goed zeg. Stuur maar een paar doosjes van die wijntjes op. :)
    Veel reisplezier nog!