Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

Salta

Door: ktjeopreis

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Oktober 2010 | Argentinië, Salta

Ik kom om 7 uur ´s ochtends aan in Salta. Zodra ik de bus uitstap komt er iemand naar me toe: of ik en hostel zoek. Het klinkt goed en even later ben ik er. Na twee nachten in een bus snak ik naar een douche. Na de douche ontbijt ik in de keuken en ik ontmoet mijn kamergenootje Lucy. Met haar ga ik de stad in naar de heuveltop met de kabelbaan. Vandaar heb je een mooi uitzicht over de stad. We maken een ecologische tour van een gids die zijn best doet om erg langzaam Spaans te spreken. Op zijn aanraden gaan we´s middags naar San Lorenzo. een dorpje buiten de stad waar de rijke Saltanezen hun villa´s hebben. We beklimmen de heuvel voor een mooi zicht op Salta.
We koken in het hostel en gaan de stad in naar een Pena, waar folklorische muziek en dans opgevoerd wordt.