Dag 10: St. Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu Dag 10: St. Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

Dag 10: St. Lucia

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

26 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

We mogen vandaag uitslapen, maar ik wordt toch om 5 uur wakker, waarna ik me nog een paar keer omdraai. Om 8 uur staan we op om nog even te gaan zwemmen buiten in het zwembad. Als we de deur uit willen stappen blijkt het te regenen. We twijfelen maar gaan toch. Nat wordt je toch! Bij het zwembad blijken we de enigen; de anderen die de dag ervoor nog gezegd hadden te gaan, hebben afgehaakt. Watjes;). Om negen uur zitten we aan het ontbijt en om 10 vertrekt de bus. We rijden naar St. Lucia. Iemand vraagt naar het strand en dat vinden we een goed idee. Het is inmiddels bijna droog en we gaan lekker even uitwaaien op het strand aan de Indische Oceaan. Heerlijk! Steve heeft om 12 uur gereserveerd bij een restaurantje in St. Lucia, maar omdat we allemaal net ons ontbijt ophebben besluit hij dit tot na de boottocht uit te stellen tot een vroeg avondeten. We hebben nu tot kwart voor 2 om nog even rond te lopen. We bezoeken wat toeristische winkeltjes en gaan op het terras een kop koffie en een kopje soep nuttigen. Bij een marktje kopen we nog een houten schaal en ik koop nog een soort harembroek. Om 2 uur stappen we op de boot om een tocht te maken op het meer van St. Lucia. Het is redelijk droog, maar wel bewolkt. Hierdoor is de kans om dieren om strandjes te zien liggen klein. Er zitten hier vooral veel krokodillen en nijlpaarden. De boot heeft een onder en bovendek. Wij gaan boven zitten. We zien al meteen een nijlpaard liggen en een krokodil zwemmen. Als we vertrekken blijkt de nijlpaard vergezeld door een partner en kind. Nijlpaarden leven vaak in families of groepjes bij elkaar. Meestal zie je alleen een rug of een half hoofd boven water uit, welke soms ook snel weer onder water verdwijnt. We zien gelukkig heel wat groepjes in het water. De meesten liggen maar een beetje, maar af en toe zien we ze met elkaar spelen en zien we er een kleintje tussen. We zien verder nog 2 krokodillen bij een strandje. Ook zien we een aantal bijzondere vogels, zoals een paar visarenden, aalscholvers, de Goliath reiger en de bonte ijsvogel. Verder natuurlijk meeuwen en gouden wevers. Om 4 uur is het weer gedaan met varen en na een bezoek aan een souvenirshop, gaan we naar het restaurant, waar we een lekkere groentepasta eten. Om half 7 gaan we alweer richting hotel, waar we na wat wegoponthoud om kwart voor 8 aankomen. Jeroen voelt zich niet lekker en gaat vroeg slapen. Ik drink nog wat in de lounge en werk dit blog bij. Morgen weer op tijd weg richting Durban.

• 27 Oktober 2014 - 21:25

Carla & Frans De Meijer:

Wat jammer dat je, als je een keer niet extreem vroeg op hoeft, je juist weer om 5 uur wakker wordt.

Wel leuk dat jullie weer allerlei dieren hebben gezien.