Dag 11: Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu Dag 11: Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karin Brakkee - WaarBenJij.nu

Dag 11: Durban

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Durban

We zouden om 6:45 een wake-up call krijgen, maar ze hebben ons denk ik gemist. Dus iets te laat staan we op. Snell douchen en naar het ontbijt. Ik ontbijt maar licht, want mijn darmen zijn niet wat het moet zijn. Als we ons daarna naar de bus haasten, worden we terug geroepen. Oeps, er staat nog een hotelrekening open... Iets verlaat vertrekken we alsnog naar Durban, de grootste havenstad van Zuid-Afrika. Het is niet zo’n lange rit, ongeveer 2,5 uur. Onderweg stoppen we nog bij een troosteloos benzinestation voor de koffiestop. Na mijn ervaringen met de koffie hier, hou ik het maar even op mijn flesje water. In Durban aangekomen is onze eerste stop een botanische tuin. En erg mooi aangelegde tuin, maar echt tijd (of de zin) om ons hierin te verdiepen is er niet. Het is vooral een relaxte wandeling. Stop twee is een Indiase markt. Een overdekte markthal met heel veel souvenirshops met veel van hetzelfde. Het enige wat er voor mij een beetje uitstak waren zaakje die grote hoeveelheden kruiden verkochten en vroegen of je wou proeven. Ik laat de hap garam masala toch maar links liggen. Heel bijzonder is de markt niet echt. Stop drie is Ushaka Marine World. Hier gaan we eerst lunchen om daarna het park te bezoeken. We genieten van een goede lunch, maar eenmaal terug krijgen we te horen dat het park op maandag tegenwoordig gesloten is. Een teleurstelling.
We gaan dus maar naar het hotel, dat helaas niet bij het strand blijkt te liggen, maar ergens in een troosteloze buurt 5 km van het strand. Het waait hier ook stevig. Je kan tegen de wind in leunen. Steve maakt zich een beetje druk, en het hotel biedt ons een busje aan dat ons kan brengen en ophalen. Wij gaan snel naar de kamer wat een soort studio blijkt. Inclusief wasmachine, koelkast, kookplaat en broodtrommel. Op het balkon kijk je direct op het balkon van de overburen.
We haasten ons weer naar beneden en gaan met een groep met het busje naar het strand. Hier waaien we nog even lekker uit en doen een drankje.
Terug in het hotel besluiten wij even te gaan fitnessen. Het avondeten (weer een buffet....) slaan we maar even over. We zitten best nog wel vol van de lunch. Toch wel lekker om weer een beetje te sporten. Daarna duiken we nog even het zwembad in. Deze is wel wat kouder dan je zou verwachten van een binnenzwembad, dus we houden het niet heel lang vol. We drinken erna nog wat in het restaurant (een bar is er niet), maar om negen uur krijgen we al ongevraagd de rekening. Dat wordt dus maar vroeg naar bed denk ik. Morgen weer om half 7 opstaan voor vertrek naar Drakensbergen.

• 27 Oktober 2014 - 20:36

Carla:

Oeps, dat klinkt niet heel enthousiast.... Hopelijk wordt het gauw beter.

• 27 Oktober 2014 - 21:36

Carla & Frans De Meijer:

Hebben jullie de stad zelf wel kunnen bekijken? Durban heeft ook nog een 'Nederlandse' (Voortrekkers) geschiedenis. Ik ben benieuwd of daar nog sporen van zijn.

• 27 Oktober 2014 - 23:03

Wil Brakkee:

Wat een leuk gezellig verslag van jullie. Ik herken in jullie bevindingen onze ervaringen met Kras. Soms troosteloze hotels op een afgelegen plek.
    Hopenlijk wordt het van nu beter .

• 29 Oktober 2014 - 16:19

Jeroen:

We hebben inderdaad niet echt iets van Durban gezien. Wel met de bus door een paar straten gereden, maar ja, dat stelt ook niet zoveel voor. Waar we nu zitten is een stuk beter. Karin is nu aan het typen :).